jaunumi

bilde

Saskaņā ar 2016. gada 11. aprīlī noslēgto vienošanos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta Nr. 4.4.1.0/16/I/001 “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, CSDD veic nacionālā līmeņa uzlādes staciju tīkla izveidošanu.

Īstenojot projekta otro kārtu ir pabeigta elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu būvprojektu izstrāde. Šobrīd ir noslēgušās iepirkuma procedūras, kas saistītas ar uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūvi un iepirkuma procedūra par elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegādi un uzstādīšanu.

Atbilstoši faktiskai projekta īstenošanas gaitai līdz 2020. gada beigām tiks izbūvētas 40 elektromobiļu uzlādes staciju uzstādīšanas vietas un to darbības nodrošināšanai nepieciešamie elektropieslēgumi, kā arī uzstādītas “CIRCONTROL Raption 50” uzlādes stacijas.

Ir uzsākta ERAF projekta trešās kārtas īstenošana veicot iepirkumu par 29 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūves būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību.

CSDD turpina nodrošināt ERAF projekta ietvaros jau uzstādīto 70 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju tīkla darbību uz valsts galvenajiem autoceļiem (TEN-T ceļiem) vai tiešā to tuvumā un lielākajās apdzīvotās vietās, lai gan vietējiem, gan ārvalstīs reģistrētiem vai pastāvīgi dzīvojošiem elektromobiļu lietotājiem tiktu nodrošināti augstas kvalitātes mobilitātes pakalpojumi, kas dod iespēju pārvietoties lielā daļā Latvijas teritorijas.

2020. gada pirmajā ceturksnī elektromobiļu skaits palielinājās par 12%, sasniedzot 753 elektromobiļus.

Kopumā ERAF līdzfinansēto projektu paredzēts īstenot līdz 2021.gada beigām, projekta ietvaros izbūvējot vienmērīgu elektromobiļu ātrās uzlādes staciju tīklu visā Latvijas teritorijā ar 139 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijām.

Avots Kursors.lv

Zviedru jaunuzņēmums RGNT piedāvā rezervēt savu pirmo elektrisko motociklu, kurš būs labs braucamais pilsētā ar klasiska un pat nedaudz vecmodīga stila piesitienu. Tas būs pieejams par salīdzinoši zemu cenu – sākot no 10 500 EUR.

Elektriskajam motociklam dots ļoti vienkāršs un saprotams nosaukums RGNT No. 1, kas pilnībā neizraisa liekus jautājumus. Tā maksimālais ātrums būs 125 km/h, ko nodrošinās 11 kW jaudīgs motors. Baterijas ietilpība ir 7,7 kWh, kas ļauj nobraukt aptuveni 150 km, un visdrīzāk pilsētas apstākļos. Motocikla svars ir 142 kg, no kuriem baterija sver 35 kg. Pilnu bateriju no parastās pieslēgvietas pilnībā iespējams uzlādēt 4 stundās.

Šis motocikls gan nav tikai braucamais, bet jau pietiekami attīstīta tehnoloģiska iekārta, jo tam būs iespējas saņemt bezvadu programmatūras atjauninājumus, kā arī visi braukšanas dati būs pieejami mobilajā telefonā reālā laikā, pateicoties RGNT 4G savienojumam.

Kā norāda avota eksperti, tad šis motocikls ir tieši vidējās klases līmeņa braucamais, kādi šobrīd netiek plaši piedāvāti, jo vai nu klāstā ir elektriskie motorollori vai attiecīgi augstākas klases elektriskie sporta motocikli, kā piemēram, Harley-Davidson. RGNT No. 1 sākotnēji būs pieejams daļai Eiropas valsti, kuru sarakstā šobrīd neatradu Latviju, tuvākais punkts no mums varētu būt Polija. Piegādes plānotas vasaras beigās.

Līdz šim esam testējuši Vässla 2 un NIU N Sport elektriskos motorollerus un jau drīzumā plānojam iepazīties ar jaudīgo NIU NQi GT elektrisko motorolleri, kas spēj ieskrieties līdz 70km/h.

 

Avots: TVNET AUTO

Austrālijas kompānija Brighsun New Energy nupat paziņojusi, ka ir gatava sākt rūpnieciskos izmēģinājumus ar jauna tipa akumulatoriem, kuru izstrāde ilgst jau astoņus gadus.

Tie ir litija-sēra akumulatori, kas perspektīvā varētu ievērojami paaugstināt elektromobiļu un citu ar elektrību darbināmu transportlīdzekļu un rīku praktiskumu (autonomiju), jo spēj uzglabāt piecas līdz astoņas reizes vairāk enerģijas nekā šobrīd plaši izmantotie litija jonu analogi. Tādējādi, ja izmēģinājumi būs sekmīgi, elektroauto nobraucamais attālums ar uzlādes reizi jau varētu sasniegt 2000 kilometrus.

Līdz šim gan litija-sēra baterijas pētniekiem sagādāja galvassāpes, jo atšķirībā no litija jonu baterijām, kuros joni pārvietojas un sakļaujas ar elektrodiem, tie reaģē ar katoda virsmu, veidojot litija polisulfīdus un katods ar katru izlādes reizi noārdās aizvien vairāk. Citiem vārdiem, veidojas polisufīdu joni, kas nonāk elektrolītā, taču nesadalās elementos un neatgriežas katrs uz sava elektroda. Līdz ar to šādas baterijas efektivitāte ātri vien samazinās un darba mūžs ir stipri ierobežots.  

Brighsun New Energy tikmēr esot atraduši veidu, kā novērst polisulfīdu veidošanos uz sēra katoda un anoda apaugšanu ar litiju. Un rezultāts ir baterijas, kurās enerģijas blīvums ir 1000 vatstundas uz kilogramu, bet energoietilpība pat pēc 1700 pilnas uzlādes un izlādes reizēm 30 minūtēs ir 91%. Ja ātro uzlādi un izlādi veic 12,5 minūtēs, pēc 1000 cikliem baterijas kapacitāte ir 74%. 

Avots: Kursors.lv

7. maijā, pirmo reizi Latvijā Audi prezentē pilnībā elektrisko un dinamisko Audi e-tron Sportback un īpaši šim modelim izstrādātu virtuālo 360 grādu tūri. Sportiskā kupeja pieejama divās dažādās veiktspējas versijās – Audi e-tron Sportback 50 quattro un Audi e-tron Sportback 55 quattro.

Dinamiskā SUV kupeja apvieno iespaidīgu jaudu – līdz pat 300 kW, vēl garāku nobraukšanas distanci – ar vienu akumulatoru uzlādi līdz pat 446 kilometriem un izteiksmīgu dizainu, kas izceļ kupejas eleganci un dinamisko dabu. Virtuālu Audi e-tron Sportback tūri iespējams turpināt digitālā saziņā ar Audi pārdošanas konsultantiem vai apskatīt klātienē Audi centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta, kur nodrošinātas visas piesardzības prasības, lai automobiļa apskate būtu droša.

“Mēs esam tur, kur ir mūsu klienti. Atbilstoši apstākļiem esam izvēlējušies virtuālu prezentāciju, kas mums paver arī jaunas iespējas, koncentrējoties uz mūsu progresīvajiem klientiem – Audi e-tron Sportback ir paredzēts tieši viņiem. Šis modelis ir sportisks, progresīvs, kā arī vienlaikus funkcionāls un videi draudzīgs,” skaidro Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Pārliecinoša efektivitāte – elektromotori, elektriskā visu riteņu piedziņa, balstiekārta

Audi e-tron Sportback 55 quattro visu riteņu piedziņa ļauj autovadītājam izbaudīt efektivitātes, veiktspējas un maksimāla līdzsvara mijiedarbību. Katra ass ir aprīkota ar asinhronu elektromotoru. Ar 265 kW jaudu un 561 Nm griezes momentu divi standarta aprīkojumā esošie elektromotori nodrošina jaudīgu SUV kupejas paātrinājumu, kas nerada kaitīgos izmešus un ir praktiski nedzirdams. e-tron Sportback 55 quattro 100 km/h liela ātruma sasniegšanai nepieciešamas vien 6,6 sekundes, bet Boost režīmā, kad piedziņa uz 8 sekundēm rada 300 kW jaudu un 664 Nm griezes momentu, 5,7 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 200 km/h.

80% uzlāde pusstundas laikā

Garo distanču maršrutos Audi e-tron Sportback 55 quattro ātrās uzlādes stacijās ar līdzstrāvu (DC) iespējams uzlādēt līdz pat 150 kW. Nedaudz mazāk kā pusstundas laikā akumulators sasniedz 80%. Uzlādi publiskajās maiņstrāvas (AC) uzlādes stacijās iespējams veikt ar standarta aprīkojumā iekļauto Mode-3 kabeli. Tajā (AC) pieejama līdz 11 kW jaudas, un to iespējams palielināt līdz 22 kW ar otro uzlādes ierīci, kas papildu aprīkojumā būs pieejama 2020. gada otrajā pusē.  Audi uzlādes pakalpojums e-tron Charging Service nodrošina vieglu piekļuvi teju 130 000 publisko uzlādes punktu 24 Eiropas valstīs – un to skaits aizvien pieaug. Neatkarīgi no tā, vai tā ir maiņstrāva vai līdzstrāva, 11 vai 150 kW, procesa sākšanai nepieciešama tikai viena karte. Audi ir gatavs brīdim, kad brīva ceļošana Eiropā būs atkal iespējama, tādēļ arī klientiem Latvijā e-tron Charging Service pakalpojums ir jau pieejams, nodrošinot ērtu pārvietošanos ar privāto Audi elektroautomobili.

Elegants, efektīvs, izteiksmīgs – eksterjers un interjers

Audi e-tron Sportback apvieno ietilpīga SUV jaudu ar četrdurvju kupejas eleganci un elektriskā automobiļa progresīvo raksturu. Tas ir 4,9 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,6 metrus augsts. Jaunajam Audi e-tron Sportback pieejamas 13 krāsu izvēles iespējas. S line modelis jo sevišķi izceļ Audi e-tron Sportback dinamisko dabu. Tas standarta aprīkojumā aprīkots ar 20 collu riteņiem un sporta pneimatisko balstiekārtu. Bamperim sānos ir izteiksmīgākas gaisa atveres, kas uzlabo gaisa plūsmu.

Ar 2,9 metru garenbāzi Audi e-tron Sportback nodrošina pietiekami daudz vietas pieciem braucējiem un bagāžai. Jumta augstums aizmugurē ir vien par 20 milimetriem zemāks salīdzinājumā ar Audi e-tron. Kopā ar 60 litru lielu nodalījumu zem priekšējā pārsega, kurā atrodas arī automobiļa instrumentu komplekts un uzlādes kabelis, automobilim ir 615 litrus liela bagāžas ietilpība. Aizmugurējo sēdekļu atzveltņu noliekšana palielina bagāžas ietilpību līdz 1655 litriem.

Digitālie matrix LED priekšējie lukturi

Audi pirmo reizi sērijveida ražotā automobilī piedāvā digitālos matrix LED priekšējos lukturus kā augstākā līmeņa aprīkojumu. Šo lukturu gaisma, kas tiek sadalīta sīkos pikseļos, spēj ceļu izgaismot augstā izšķirtspējā. Audi e-tron Sportback digitālie matrix LED lukturi, kas papildu aprīkojumā būs pieejami 2020. gada otrajā pusē, veic vairākus uzdevumus. Uz lielceļiem joslas gaisma rada gaismas paklāju, kas skaidri izgaismo autovadītāja joslu un dinamiski pielāgojas, kad autovadītājs to maina. Tādējādi tiek veicināta drošība uz ceļa. Savukārt orientēšanās gaisma aptumšotos posmos parāda automobiļa pozīciju joslā– jo sevišķi uz šauriem ceļiem vai lielceļu remontu zonās. Bet marķēšanas gaismas funkcija tiek izmantota apvienojumā ar papildu aprīkojumā pieejamo nakts redzamības asistentu. Gaisma automātiski pievērš uzmanību jebkuram uztvertajam gājējam, tādējādi samazinot riskus, ka autovadītājs nepamanīs gājēju braukšanas joslas tuvumā.

95 kWh jauda – augstsprieguma akumulatoru sistēma un rekuperācija

Audi e-tron Sportback 55 quattro akumulatoru sistēma uzglabā 95 kWh bruto enerģijas (86,5 kWh tīrās izmantojamās enerģijas) un darbojas ar 396 voltu nominālo spriegumu. Akumulatoru sistēma ir izturīga un droša pret avārijām, pateicoties stingram aizsargrāmim un alumīnija laminātam, kurā atrodas 36 šūnu moduļi. Bremzējot pie ātruma 100 km/h, Audi e-tron Sportback spēj maksimāli atgūt 300 Nm un 220 kW, rekuperējot kinētisko enerģiju. Kopumā SUV kupeja iegūst līdz pat 30% no nobraukšanas distances, pateicoties rekuperācijai. Elastīgā siltuma pārvalde, kas sastāv no četriem atsevišķiem cikliem, ar maksimālu efektivitāti regulē augstsprieguma komponenšu temperatūru.

Multimediju pārvaldes koncepts un myAudi lietotne

Tāpat kā Audi lielizmēra klases modeļos, Audi e-tron Sportback arī piedāvā MMI skārienjutīgo pārvaldes sistēmu ar diviem ekrāniem. Augšējā 12,1 collas skārienjutīgajā ekrānā autovadītājs kontrolē informācijas un izklaides sistēmu, bet apakšējais 8,6 collu ekrāns tiek izmantots, lai pārvaldītu ērtību funkcijas un klimata kontroli. Audi e-tron Sportback standarta aprīkojumā iekļauta arī Audi virtuālā vadītāja informācijas sistēma ar 12,3 collu displeju.

Bezmaksas myAudi aplikācija ļauj savienot automobili ar viedtālruni, sniedzot iespēju Audi e-tron Sportback īpašniekam attālināti pārvaldīt visus uzlādes procesus. Tie ietver akumulatoru un pieejamās nobraukšanas distances statusa noteikšanu, taimeru programmēšanu un braukšanas statistikas aplūkošanu. Tālo distanču braucienos e-tron maršruta plānotājs attēlo nepieciešamās uzlādes pieturvietas gan aplikācijā, gan MMI. Tāpat arī myAudi aplikācija ļauj uzsildīt/atdzesēt automobili pirms izbraukšanas.

Drošības uzlabošana pilsētā un tālos braucienos – autovadītāja asistentu sistēmas

Autovadītāja asistentu sistēmas ievērojami atvieglo autovadītāja ikdienas braukšanu. Audi Pre Sense Basic un Audi Pre Sense Front drošības sistēmas pieejamas standarta aprīkojumā. Audi piedāvā asistentu sistēmas komplektu City, kas paredzēts īpaši pilsētas satiksmei. Tajā ietvertas Intersection Assist un Rear Cross Traffic Assist funkcijas, kā arī Lane Change un Exit Warning sistēmas. Modelī uzstādīta arī Audi Pre Sense 360° sistēma. Tā uztver sadursmes draudus un īsteno īpašus aizsardzības pasākumus. Asistentu sistēmas, atkarībā no izraudzītajiem uzstādījumiem, saņem datus no pieciem radaru sensoriem, piecām kamerām un 12 ultraskaņas sensoriem.

Audi e-tron Sportback virtuālo 360 grādu video tūri iespējams aplūkot šeit.

Autors: Kursors.lv

2019. gada rudens pusē autoražotājs Volkswagen ziņoja gan par savu jauno elektroauto standartu – modeli ID.3, kā arī prezentēja uzlabotu mazo pilsētas elektroauto e-up!, kurš ticis pie aptuveni 260 km nobraukuma (iepriekš ~130km). Tagad kompānija apgalvo, ka topošie klienti vienlīdz aktīvi iegādājas gan elektrisko, gan parasto iekšdedzes dzinēja modeli.

Šobrīd VW esot saņēmis 20 000 e-up! pasūtījumus, kas nozīmē, ka katrs otrais no šī modeļa potenciālajiem klientiem ir izvēlējies tieši elektrificēto versiju. Tas noticis gada pirmajos trīs mēnešos, un šis modelis ir kompānijas lētākais elektroauto, tātad teorētiski vispieejamākais. Latvijā šī modeļa cena norādīta sākot no 20 945 EUR, bet Vācijā no 21 975 EUR.

Augstais un līdzīgais pieprasījums šajā situācijā varētu būt saistīts tieši ar cenu, jo Vācijā iespējams saņemt 6750 EUR atlaidi, kas auto iegādes izmaksas samazina līdz 15 225 EUR. Attiecīgi parastais up! maksā sākot no 12 960 EUR, starpībai starp abiem modeļiem sasniedzot 2265 EUR. Tāpat Vācijā e-up! modelim nebūs jāmaksā ceļa nodoklis. Piemēram ņemtas Vācijas tirgus cenas.

Te gan jāpiezīmē, ka skaitļi atbilst pasūtījumu skaitam ne reālajam piegādes daudzumam, līdz ar to šī informācija šobrīd būtu vērtējama kā laba tēla spodrināšana no Volkswagen puses, kā arī mārketinga triks, lai cilvēki vēl vairāk pasūtītu elektroauto. Kamēr vēl aizvien kavējas ID.3 nonākšana pie klientiem, ir iespēja, ka uzņēmums nesasniedz savu samazināto emisiju mērķi 2020. gadā Eiropā.

 

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766