jaunumi

Latvijā 1. aprīlī kopumā reģistrēti 335 elektrotransportlīdzekļi, no kuriem  267 ir vieglās automašīnas. Šobrīd Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) realizē Eiropas Savienības fondu līdzfinansētu projektu, kas paredz izveidot Latvijas teritorijā ātrās uzlādes staciju tīklu. Uzlādes stacijas paredzētas kombinētas - līdzstrāva/maiņstrāva ar maksimālo izejas jaudu līdzstrāvai 50 kW un maiņstrāvai 43 kW. Ja darbi ies kā plānots, tad šī gada rudenī varētu tikt uzstādītas 30 uzlādes stacijas un 2018. gada pavasarī vēl 40 uzlādes stacijas uz valsts galvenajiem autoceļiem un lielākajās apdzīvotajās vietās. 

Uzlades bilde

Pagaidām pārvietošanās ar elektromobiļiem ir rūpīgāk jāplāno, to apliecina Latvijas Sabiedrisko mēdiju portālā publicētā intervija ar cilvēku, kas ikdienā izmanto elektromobili.

“Kā autobraucējs es teiktu, ka tiem ir milzīgi daudz plusu un priekšrocību. Vienīgā problēma un trūkums ir uzlādes stacijas,” tā par elektromobili, kas ir vienīgais šāda veida transportlīdzeklis visā novadā, stāsta Lūznavas muižas pārvaldniece Iveta Balčūne. Viņa ar to brauc jau vairāk nekā gadu. Elektromobili valsts līdzfinansētā programmā nedaudz vairāk nekā pirms diviem gadiem iegādājās Rēzeknes novada pašvaldība.

Iveta norāda, ka šobrīd elektromobiļa uzlādes iespējas ir samērā ierobežotas un aizņem daudz laika: “Šobrīd uzlādi veicu gan Rēzeknes novada pašvaldības garāžu telpās, gan arī Lūznavas muižā, uz kurieni ikdienā dodos darba darīšanās, pie mums ir starpuzlāde. Ilgā uzlāde ir apmēram astoņas stundas, starpuzlāde apmēram ir četras ar pusi stundas, un ātrā uzlāde ilgtu apmēram 20 minūtes – šādas uzlādes ne Rēzeknē, ne Rēzeknes novadā šobrīd nav.”

Šobrīd braucot, piemēram, uz Daugavpili vai Gulbeni, Iveta savu elektromobili var uzlādēt, tomēr dodoties tālākā ceļā, tas jau kļūst apgrūtinoši. Uzlādes šādam auto pietiek attālumam līdz 150 kilometriem.

“Mēs jokojot savā starpā sakām, ka darbojas elektromobiļu solidaritātes programma, jo Daugavpils Universitātē ir iepirkti elektromobiļi, un viņiem ir starpuzlādes stacija. Attiecīgi es ar kolēģiem sazinos, un veicu uzlādi tur. Kamēr esmu darba darīšanās, tikmēr automobilis apmēram četras stundas uzlādējas. Ja es gribētu braukt uz Gulbeni, tad tas ir iespējams, jo Gulbenē es to varu izdarīt arī ātrajā uzlādē, un arī atbraukt atpakaļ.

Ja es gribu braukt uz Rīgas pusi, tad mans ceļš apstājas apmēram pie Jēkabpils, kur man ir jāatrod vieta, kur es uzlādēju astoņas stundas.

Iespējams, ja es varētu atļauties komandējumu divas vai trīs dienas turp un atpakaļ uz Rīgu, tad tas būtu iespējams, bet citādi šobrīd tas nav iespējams,” stāsta Iveta.

Izveidojot ātrās uzlādes staciju tīklu Latvijas teritorijā, tiks dots stimuls straujākai elektromobilitātes attīstītībai, jo elektromobiļus varēs izmantot līdzvērtīgi iekšdedzes motoru transportlīdzekļiem, neuztraucoties par to ka nav kur uzlādēt, ja dienā ir jānobrauc lielāks attālums nekā piedāvā konkrētā elektromobiļa iespējas. Tas nozīmē, ka gan privātpersonām gan uzņēmējiem būs iespējas ikdienā aktīvāk izmantot elektromobiļus gan privātām vajadzībām, gan darba pienākumu veikšanai.

Avots: http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/ar-elektromobili-no-rezeknes-lidz-rigai-viena-diena-neaizbraukt.a233347/

Volkswagen grupa (VW) strādā pie jaunas I.D. elektromobiļu sērijas, lai radītu bezizmešu auto segmentu 2020. gadā. Pirmie divi I.D. sērijas koncepti ir hečbeks un minivens un kā trešo VW šonedēļ Šanhajas auto izstādē prezentē pilnīgi elektrisku krosoveru, kas varētu konkurēt ar Tesla Model X.

VW I

Foto: Volkswagen

Volkswagen pārstāvji ir paziņojuši, ka viņu mērķis ir līdz nākamās desmitgades vidum novirzīt elektriskos transportlīdzekļus no attīstības stadijas līdz lielu apjomu sērijveida ražošanai.

Paredzams, ka I.D. sērijas elektromobiļi ar vienu uzlādi spēs veikt tādu attālumu, kā līdzvērtīga lieluma automobiļi ar benzīna motoru. I.D. sērijas krosovers ir četru durvju kupejas un paaugstinātas pārgājības automobiļa krustojums. Šis auto segments ir visātrāk augošais, jo klienti izvēlas braukšanas komfortu apvienot ar paaugstinātu sēdpozīciju.

Tāpat kā citi I.D. sērijas konceptauto, arī jaunais krosovers būs aprīkots ar autopilota funkciju, kuru varēs ieslēgt, nospiežot VW emblēmu stūres rata centrā. Šajā režīmā stūre iebīdīsies priekšējā panelī, un automašīnas vadība tiks nodrošināta, izmantojot lāzera un ultraskaņas skenerus, radaru sensorus un kameras.

Pagaidām gan Vācijas auto ražotājs nav atklājis elektriskā krosovera nosaukumu. Runājot par cenu, VW ir apņēmies, ka I.D. sērijas modeļi maksās tikpat cik līdzvērtīgi auto ar dīzeļdzinējiem.

Volkswagen I.D. modeļu sērijveida ražošana varētu sākties pēc 2020. gada. Zīmola mērķis ir līdz 2025. gadam pārdot 1 miljonu elektrisko automašīnu gadā, kas varētu kļūt par stūrakmeni, lai auto industrija pārietu uz bezizmešu transportlīdzekļiem. Papildus veicinošais faktors ir arvien stingrākie izmešu noteikumi iekšdedzes motoriem.  

Avots: http://europe.autonews.com/article/20170412/ANE/170419938/vw-will-unveil-first-electric-crossover-in-tesla-challenge

Četri autoražošanas milži Ford, BMW, Daimler un Volkswagen Group parakstījuši vienošanās memorandu, lai Eiropā izveidotu tādu elektroauto uzlādes tīklu, kas ļautu ar akumulatoru darbinātu auto veikt lielus attālumus.

Pēc autoražotāju domām to palīdzēs sasniegt lieljaudas ātrās uzlādes staciju izbūve (līdz pat 350 kw), kas būs būtiski jaudīgākas par šobrīd pieejamajām uzlādes stacijām. Tīkla izveidi plānots uzsākt 2017.gadā un sākotnēji paredzēts izvietot apmēram 400 uzlādes stacijas uz Eiropas galvenajām auto maģistrālēm. Līdz 2020.gadam plānots, ka elektroauto lietotājiem būs piekļuve tūkstošiem lieljaudas ātrās uzlādes staciju.

Tīkls tiks balstīts uz kombinēto lādēšanas sistēmas standartu (CCS), kura savienotāju izmanto lielākā daļa elektroauto.

“Lieljaudas ātrās uzlādes staciju tīkls būs vēl viens arguments autobraucējiem, lai nosliektos par labu elektroauto iegādei,” paziņoja Haralds Krūgers, BMW AG grupas vadītājs.

Šobrīd 4 autoražotāji paziņojuši par vēlmi sadarboties, katram veicot “ievērojamas investīcijas” projektā. Tomēr arī pārējie auto ražotāji tiek aicināti piedalīties šajā projektā. Uzlādes staciju punkti vēl nav izziņoti.

Sīkāk par plānoto elektroauto lieljaudas ātrās uzlādes tīklu lasiet šeit: ŠEIT.

Š.g. 14. decembrī Norvēģijā sākusies, kā apgalvo ražotāji, jaunā un “revolucionārā“ Opel Ampera-e tirdzniecība. Parīzes autošovā pirmizrādi piedzīvojušais elektriskais Opel sākotnēji tiks piedāvāts ierobežotam valstu skaitam, par prioritāti izvēloties tos tirgus, kur labi attīstīta elektroauto uzlādes infrastruktūra – Norvēģiju, Vāciju, Nīderlandi, Franciju un Šveici. Pārējās valstis, t.sk. Latviju jaunais Ampera-e sasniegs ne ātrāk kā 2017. gada beigās.

Opel ampera e

Foto: www.media.opel.com

Norvēģijas kā valsts izvēle, kur sākt tirgot Ampera-e, bija loģiska – tas ir vadošais Eiropas elektroauto tirgus ar reģistrētiem 100 tūkstošiem elektroauto. Šie rezultāti panākti, pateicoties dāsnajam valsts finansētajam atbalstam, tostarp nodokļu atlaidēm, bezmaksas iebraukšanai pilsētas centros un bezmaksas stāvvietām.

Kā apgalvo ražotājs, Opel Ampera-e galvenie stiprie punkti ir nevainojams paātrinājums no nulles un uzbraukšana uz ātrgaitas ceļiem. Kompaktās klases automašīnas paātrinājums no 80 līdz 120 km/h, kas ir īpaši svarīgs apdzīšanas laikā, ir tikai 4,5 sekundes (provizoriskais rādītājs).

Opel Ampera-e ieguvusi elektromotoru ar 360 ņūtonmetru maksimālo griezes momentu un jauda atbilst 150 kilovatiem/204 zirgspēkiem. Kas svarīgāk - Ampera-e tagad piedāvā arī ievērojami lielāku nobraukumu nekā lielākā daļa citu elektroauto. Jaunais elektroauto ar vienu uzlādi var pārvarēt 400 kilometru barjeru. Unikālie, kompaktie Ampera-e izmēri ir iegūti, pateicoties plakanajam akumulatoram, kas iebūvēts automašīnas grīdā. 

Ņemot vērā Opel Ampera-e tehniskos parametrus un šobrīd tirgū pieejamo elektroauto piedāvājumu, tam ir visi priekšnoteikumi, lai kļūtu par vienu no pārdotākajiem elektroauto un veicinātu elektroauto popularitāti autobraucēju aprindās.

Saskaņā ar 2016. gada 11. aprīlī noslēgto vienošanos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta Nr. 4.4.1.0/16/I/001 “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, CSDD veic nacionālā līmeņa uzlādes staciju tīkla izveidošanu.  Šis projekts tiek realizēts vairākos posmos un pirmajā posmā paredzēts uzstādīt 70 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijas uz valsts galvenajiem autoceļiem (TEN-T ceļiem) vai to tuvumā un apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu virs 5000. Šobrīd notiek darbs pie pirmās kārtas uzlādes stacijām nepieciešamo elektropieslēgumu un uzstādīšanas vietu projektu izstrādes, ko veic iepirkuma procedūras rezultātā izvēlēts uzņēmējs – SIA “Kvēle”. Tuvākajā laikā, līdz ar iepirkuma procedūras noslēgšanos, plānots uzsākt otrās kārtas uzlādes staciju projektu izstrādi.  Pēc projektu izstrādes plānots uzsākt uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu izbūvi.

Projekta realizācijas ietvaros ir uzsākts pētījums par nacionālā uzlādes tīkla otrā posma uzlādes staciju uzstādīšanas vietu noteikšanu, ko veic SIA “PricewaterhouseCoopers”. Pētījuma laikā paredzēts noteikt precīzas līdzstrāvas ātrās uzlādes staciju atrašanās vietas un to skaitu uz TEN-T ceļus savienojošiem reģionālajiem ceļiem, nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centros un lielākajās apdzīvotajās vietās, izvērtējot tādus kritērijus, kā piemēram, iedzīvotāju blīvums, satiksmes intensitāte u.c. Šo staciju izvietojums kopā ar pirmajā posmā paredzētajām uzlādes stacijām ļaus sasniegt nacionālā līmeņa uzlādes tīkla galveno mērķi - novērst elektromobiļu braukšanas attāluma ierobežojumu un nodrošināt pēc iespējas ātrāku elektromobiļu akumulatoru bateriju uzlādi, t.i. ātrāku to mobilitātes atjaunošanos. 

Kopumā ERAF līdzfinansēto projektu paredzēts īstenot līdz 2021. gada janvārim.  

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766