jaunumi

Vācu autokoncerns Volkswagen paziņojis par nozīmīgu atzīmi savā elektroauto ražošanā – saražots 1 miljons uz MEB platformas bāzētu elektroauto. Svarīgi uzsvērt, ka tie nav tikai Volkswagen zīmola auto – šajā skaitlī ietverti VW, Audi, Škoda, Cupra elektriskie auto. Par šīs ražošanas atzīmes sasniegšanu Volkswagen informē ar Twitter starpniecību.

Volvo nācis klajā ar savu jaunāko un mazāko elektrisko modeli EX30, kas pēc ražotāja vadības vārdiem paredzēts, lai Volvo padarītu interesantāku gados jaunākiem cilvēkiem, kas parasti nav Volvo klienti. EX30 kļūst par Volvo ceturto elektrisko modeli, turklāt tas pozicionēts kā pilsētā ērtāks auto un arī cenas ziņā draudzīgāks modelis nekā C40 vai XC40 Recharge. Ir skaidrs, ka šis uz ilgāku laiku būs mazākais elektriskais Volvo – ražotājs jau iepriekš apstiprinājis, ka ar EX30 un EX90 nosegti abi pretpoli, proti, mazākais un lielākais modelis. Jauns, mazāks modelis nākotnē nav izslēdzams, bet pārredzamā nākotnē to nesagaidīt. Uzreiz par tehniskajiem parametriem – auto ir 4,23 metrus garš, 1,84 metrus plats un 1,55 metrus augsts, savukārt garenbāze ir 2,65 metri. Mašīnas pašmasa gan ir gana iespaidīgi 1830 kilogrami. EX30 ir otrais modelis, kas izmanto jauno Volvo nosaukumu sistēmu – tā sākās ar EX90, bet “EX” nozīmē, ka šis auto nopērkams tikai un vienīgi elektriskā izpildījumā. Arī visādi citādi auto ir veidots kā EX90 mazais brālis – saskatāmas līdzības eksterjēra dizainā un arī salons veidots pēc ļoti līdzīgiem principiem kā Volvo elektriskajam flagmanim.Piedāvājumā būs divi dažādi akumulatoru varianti – lētāks un vienkāršāks 51kWh LFP akumulators ar lietotājam pieejamo kapacitāti 49kWh. Volvo uzsver, ka šī versija ir īpaši piemērota tiem ļaudīm, kam ikdiena pamatā aizrit pilsētā un ar to vajadzētu būt gana, lai varētu nobraukt ap 300 kilometriem ar vienu uzlādi. Tiem, kam nepieciešama lielāka sniedzamība, pieejams 69kWh akumulators, kas sniegs ap 480 kilometriem ar vienu uzlādi. Lielākajam akumulatoram maksimālā uzlādes jauda ir 153kW, savukārt mazajam 134kW, kas kopumā ir salīdzinoši adekvāti.

Eiropas tirgū Volvo EX30 sākumpunkts būs versija ar vienu elektromotoru, kas novietots uz aizmugurējās ass – tas attīsta 268 zirgspēkus (343Nm). Šo elektromotoru iespējams komplektēt ar abām bateriju versijām. Būs pieejama arī “Twin Motor” versija – tajā klāt nāk otrs elektromotors uz priekšējās ass, kas sniedz kopējo sistēmas jaudu 422 zirgspēki un 543Nm. Ar to pietiks, lai auto 100km/h sasniegtu 3,4 sekundēs, kas šo Volvo padara par visstraujāko Volvo sērijveida auto līdz šim. Versija ar diviem elektromotoriem un lielo akumulatoru ar vienu uzlādi varēs veikt apmēram 420 kilometrus.

Avots kursors.lv

Auto salons veidots klasiski Volvo stilā, apvienojot skandināvu minimālismu ar mūsdienu tehnoloģijām – centrālo lomu šeit ieņem 12,3 collu vertikāli novietots multimediju ekrāns, savukārt interesants jaunievedums paredzēts audio sistēmai – Volvo norāda, ka visa priekšējā paneļa augšpuse ir veidota, lai darbotos kā skaņas josla jeb soundbar. Autoražotājs oficiālajos preses materiālos uzsver, ka sadarbojies ar partneriem Google, Apple un Qualcomm, lai klientiem nodrošinātu labāko iespējamo lietošanas pieredzi. Auto sava mūža laikā tiks atsvaidzināts ar jaunāko programmatūru, jo EX30 paredzēti over-the-air atjauninājumi.

EX30 pieejama digitālā atslēga viedtālrunī, tāpat radīta speciāla lietotne, kur pieejamas visas galvenās funkcijas, tostarp auto atslēgšana un aizslēgšana, apsildes funkcijas un arī citas lietas. Auto aprīkots arī ar jaunāko “Park Pilot Assist” sistēmu. Volvo sola, ka šī sistēma tiks galā ar auto novietošanu jebkurā stāvvietā. Auto aprīkots arī ar citām braukšanas palīgsistēmām, taču tam nebūs LIDAR radara, kā tas ir EX90 flagmanim. LED lukturi, adaptīvā kruīza kontrole, apsildāmi priekšējie sēdekļi ir teju pašsaprotamas lietas šādas klases automašīnai.

Volvo lepojas, ka šim auto ir mazākais CO2 nospiedums starp visiem Volvo modeļiem, turklāt ražotājs nav pieļāvis nekādus kompromisus drošības un citos svarīgākajos aspektos – auto būšot tik drošs, cik mēs to sagaidām no Volvo. Ražotāja pārstāvji īpaši uzsver, ka piedomāts pie dažādiem urbānās drošības elementiem, kā nekā, tas tomēr ir pamatā pilsētai domāts auto – standartkomplektācijā iekļauta sistēma, kas vadītāju durvju atvēršanas brīdī brīdina, ja garām dodas riteņbraucējs, skrējējs vai kas cits, ko nebūtu vēlams aizķert ar auto durvīm. Samazinātu CO2 nospiedumu izdevies panākt, izmantojot pārstrādātus materiālus – 25% alumīnija, 17% tērauda un 17% izmantotās plastmasas ir no pārstrādātiem materiāliem. Tāpat Volvo skaidro, ka aprēķinos par CO2 nospiedumu iekļauta gan ražošana, gan auto ekspluatācija 200 tūkstošus kilometru. Automašīnas salonā plaši izmantoti atkārtoti pārstrādāti materiāli, Volvo aktīvi demonstrējot savus ilgtspējas centienus.

Automašīnas sākumcena Eiropā būs no aptuveni 36 tūkstošiem eiro, kas attieksies uz versiju ar vienu elektromotoru un mazo akumulatoru. Kā iepriekš daudz rakstīts par šo mašīnu, Volvo liek lielas cerības, ka EX30 piesaistīs gados jaunāku auditoriju. Gados jaunāki cilvēki arī ir EX30 galvenā mērķauditorija, tāpēc, līdzīgi kā daudzās citās nozarēs, šo auto piedāvās ne tikai nopirkt, bet arī abonēt uz noteiktu laiku. Paredzēts, ka abonēšanas plāni sāksies no 599 eiro mēnesī. Volvo mērķis ir šādi samazināt kopējās auto uzturēšanas izmaksas un “piedāvāt fleksiblu premium klases elektromobilitāti plašākai auditorijai”. Plānots, ka piegādes sāksies nākamā gada sākumā, savukārt jau šā gada otrajā pusē mašīna nonāks ražošanā Volvo rūpnīcā Ķīnā.

Interesanti, ka ražotājs vēlāk nāks klajā ar EX30 Cross Country versiju – tai būs augstāks klīrenss, auto apakša būs aprīkota ar speciālām aizsargplāksnēm un auto būs aprīkots ar speciāli šai versijai radītiem 19 collu diskiem. Pagaidām gan nav apstiprināts, kurās valstīs būs pieejama šī versija.

Škoda oficiāli paziņojusi, ka līdz 2026. gadam čehu autoražotājs nāks klajā ar ne mazāk kā sešiem jauniem elektriskajiem modeļiem. Tas nozīmē, ka var sanākt arī pat kāds modelis vairāk. Kā pirmais no tiem būs “Compact” modelis un tas tirdzniecībā nonāks jau nākamgad ar nosaukumu “Elroq”. Šis auto tiek attīstīts kā Karoq elektriskais pēctecis un tā garums būs aptuveni 4,5 metri.

Pēdējo nedēļu laikā arvien biežāk tiek pieminētas tā saucamās sintētiskās degvielas – kā zināms, izmantojot šāda tipa degvielu, arī pēc 2035. gada Eiropas Savienībā varēs piedāvāt jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Šādas degvielas intensīvi attīsta Porsche zīmols, arī Stellantis koncerns testē šo degvielu lietojumu savos iekšdedzes dzinējos, bet tagad savu viedokli izteikuši Mercedes pārstāvji – viņuprāt, elektroauto ir tehniski pārāki par mašīnām, kas izmanto iekšdedzes dzinējus ar sintētisko degvielu.

Šobrīd aktuālās paaudzes Audi A8 ir apritē jau kopš 2017. gada, tāpēc pamazām un neizbēgami jārunā par tā pēcteci. Kā raksta britu automedijs Autocar, elektrisks A8 pēctecis klientus sasniegs jau nākamgad un tas kļūs par jaudīgāko Audi elektrisko modeli līdz šim.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766