jaunumi

Avots: Kursors.lv

10. marts varēs lepoties ar ierakstu autobūves vēsturē, jo tieši elektroauto ražotājs Tesla sasniedzis savu pirmo miljonu saražoto auto. Par to savā Twitter kontā ziņoja elektriskās enerģijas pārvietošanās vizionārs Īlons Masks, kurš dalījies ar foto ar jaunāko kompānijas auto – sarkano SUV Tesla Model Y.

Priekš lielajiem un tradicionālajiem autoražotājiem miljons mašīnu var būt vien desmitā daļa no gada pārdošanas rādītājiem, jo Volkswagen un Toyota 2019. gadā pārdevušas vairāk nekā 10 miljonus auto. Taču priekš autoražotāja, kurš specializējas tikai ar elektrību darbināmajos auto un dibināts 2003. gadā, tas ir ievērības cienīgs fakts. Pirmā kompānijas mašīna tika saražota 2008. gadā, un tas bija pirmās paaudzes Roadster modelis, kuram tiek gaidīta iespaidīga uzlabotā versija. Tesla plāno 2020. gadā saražot 500 000 auto, no kuriem lauvas tiesu noteikti aizņems jau pieminētais Model Y un Model 3.

Teslai bija nepieciešami 17 gadi, lai saražotu pirmo miljonu automašīnu, salīdzinājumam Ford kompānijai tas prasīja 12 gadus, jo kompānija dibināta 1903. gadā, bet miljonais auto no līnijas noripoja 1915. gadā. Volkswagen gadījumā notika pat īpašas svinības par godu šim miljonam, un tas bija 1955. gadā, kamēr autoražotājs dibināts jau 1937. gadā, tātad 18 gadu.

Pēc kompānijas paustajiem plāniem gan šajā brīdī būtu bijis jābūt saražotiem jau 2 miljoniem auto, taču ražotājs izceļas ar pārlieku cerīgiem plāniem. Jāatzīmē gan, ka jaunais Model Y šajā reizē klientus sāks sasniegt pirms laika. Tā piegāde varētu sākties jau marta mēnesī, kaut arī paredzētais laiks bija 2020. gada rudens.

Avots: Kursors.lv

Zinātnieki no Samsung (Samsung Advanced Institute of Technology un Samsung R&D Institute Japan) prezentējuši pētījumu, kurā parādīta iespēja par jauna veida cietā stāvokļa baterijām, kuras varētu aizstāt šķidrā stāvokļa litija jonu baterijas gan elektroauto, gan viedierīcēs.

Salīdzinot ar litija jonu baterijām, kuras izmanto šķidra stāvokļa elektrolītus, tieši cietā stāvokļa baterijas spēs sasniegt lielāku enerģijas ietilpību, kas nozīmē iespēju nobraukt garāku distanci ar elektroauto vai ilgāk lietot viedtelefonus. Tiesa šāda stāvokļa baterijās izmantotās litija plāksnes var apaugt ar dendrītiem, kas var ietekmēt to ilgtspējību un drošību.

Pētnieki šīs problēmas risināšanai piedāvā izmantot sudraba un oglekļa savienojumu kā anodu, kas šobrīd lielākajā daļā gadījumu tiek izgatavots no grafīta. Šī anoda izmantošana ļāvusi samazināt prototipa baterijas tilpumu pat par 50%. Tiek prognozēts, ka jaunā veida baterija sniegtu iespēju nobraukt 800 km ar vienu uzlādi, kā arī veikt 1000 uzlādes ciklus, kas teorētiski ļautu nobraukt 800 000 km ar elektroauto. Šobrīd litija jonu baterijas paredzētas aptuveni 300 līdz 500 uzlādes cikliem. Ja pieņemam, ka ar jaunāko Tesla Model S varam nobraukt 600 km vienā reizē, tad varētu sasniegt 300 000 km nobraukumu, tiesa realitātē ir pieejami video ar nobraukumu, kurš ir lielāks par 500 000 km bez nomainīta akumulatoru.

Avots: Kursors.lv

2019. gada rudenī Renault prezentēja 9000 USD vērtu speciāli Ķīnas tirgum domātu elektrisko krosoveru K-ZE, taču nu šis auto būs pieejams arī Eiropā sākot no 9000 EUR tikai zem Dacia Spring Electric nosaukuma.

Renault grupā esošais auto ražotājs Dacia, ar kuru mums parasti saistās salīdzinoši vienkāršas un lētas automašīnās, kā arī bieži vien meža nozarē strādājošo darba auto, tiks pie sava pilsētas elektroauto, kurš varētu būt lētākais Eiropā, ja neskaita Citroen pavisam mazo Ami elektroauto.

Nav pieejama pārāk plaša informācija par tehniskajiem parametriem, taču tiek prognozēts, ka cerīgākajā gadījumā tas spēs pieveikt 200 km ar vienu uzlādi no 26,8 kWh ietilpīgas baterijas, kas patiešām izklausās ļoti cerīgi. Tas būs pietiekami kompakts, jo tā garums būs 3730 mm, bet riteņu bāze 2423 mm. Bagāžas ietilpība būs 300 litru, salīdzinājumam Tesla Model 3 tie var būt 425 litri.

Auto varētu būt pieejams sākot no 2021. gada, un bāzes modelim varētu sākties aptuveni no 15000 EUR (Francijā 2021. gadā būs 5000 EUR atlaide auto iegādei, tātad 10 000 EUR).

 

 

Avots: Kursors.lv

“Hyundai Motor Company” iepazīstinājis ar tā koncepcijas “Prophecy” elektroautomobili tēmas “Patiess progress tuvojas” ietvaros, kas radīta, iedvesmojoties no jaunās zīmola vīzijas (“Progress cilvēcei”).

Nākotnes prasībām atbilstošā koncepcija skaidri pauž Hyundai jaunāko dizaina filozofiju – juteklisku sportiskumu –, paplašinot pagājušā gada koncepcijas “45” elektroautomobiļa laikmetu raksturojošo piemēru, kas tika vienkāršots, dodot priekšroku tīrām līnijām un struktūrām minimālisma stilā.

“Prophecy” seko šim piemēram ar tradicionālu siluetu izcilās proporcijās, kas radīts, iedvesmojoties no aerodinamiska dizaina. Izmantojot pagarināto garenbāzi un saīsināto pārkari, Hyundai dizaineri ir izveidojuši izcilu automobiļa formu, pateicoties jaunai elektroautomobiļa arhitektūrai, kuru raksturo neskartas virsmas un liela ietilpība apvienojumā ar estētisku harmoniju un funkcionalitāti.

“Mēs esam iedzīvinājuši vēl vienu simbolu, kas nosaka jaunu standartu elektroautomobiļu segmentā, kā arī pauž Hyundai dizaina vīziju vēl plašākā mērogā,” stāsta Sangjups Lī (SangYup Lee), Hyundai Globālā dizaina centra vadītājs. “Daļu no šīs paplašināšanas mēs dēvējam par “Optimistisku skatu nākotnē” – tā ir dizaina koncepcija, ko iemieso “Prophecy”. Ar “Optimistisku skatu nākotnē” mūsu mērķis ir izveidot emocionālu saikni starp cilvēkiem un automobiļiem."

Jutekliskais sportiskums tiek pilnībā izpausts “Prophecy” eksterjerā

Hyundai jutekliskā sportiskuma dizaina filozofija ir acīmredzama pievilcīgajā sānu daļā, kas līdzinās perfekti vēja nogludinātam akmenim. Automobilim ir vienkārša plūdlīnija ar vienu izliekumu, kas sniedzas no priekšpuses uz aizmuguri ar minimālu pretestību. Tā akcentē dizaina nezūdošo aktualitāti. Dinamiskā un elegantā laivas aizmugures formas līnija, ko veido pakaļējā statņa paneļi, rada virzības uz priekšu iespaidu pat tad, kad automobilis ir nekustīgs.

Turklāt šis dizains nodrošina izcilu aerodinamiku – neatņemamu elektroautomobiļu īpašību. Automobiļa ritenī iestrādātās propellera formas ne vien apliecina šo īpašību, bet arī veicina gaisa pieplūdi un plūsmu lejup pa virsbūves sānu, kas atgādina ūdens tecēšanu pāri akmenim. Integrētais aizmugures spoilers papildina šo efektu, izmantojot piespiedējspēku, kas palīdz nodrošināt automobiļa stabilitāti, braucot lielākā ātrumā.

Caurspīdīgais akrila materiāls nodrošina skaidru skatu uz iekšpusē esošajiem funkcionālajiem komponentiem. Šī īpašā dizaina iezīme ir ietverta spoilerā, priekšējos lukturos un kameras uzraudzības sistēmā (CMS), vēršot uzmanību uz komponentu funkcionālo pievilcību.

Pikseļu lukturi, kas pirmoreiz tika ieviesti koncepcijas “45” automobiļos, tagad ir pilnveidoti. Šī progresīvā apgaismojuma tehnoloģija ir integrēta priekšējos lukturos, aizmugurējos lukturos un spoilerā, atgādinot par jaudīgo enerģiju, ko nodrošina automobiļa akumulatora elementi. Pikseļu lukturi tiks izmantoti kā raksturīgs dizaina elements nākamajos Hyundai modeļos.

“Prophecy” elektroautomobiļa identitāte redzama arī zem virsbūves. Zem bampera uzstādītā platā gaisa ieplūdes atvere pievada svaigu gaisu efektīvākai akumulatoru dzesēšanai, nodrošinot klientiem elektroautomobili, kas ir vēl nekaitīgāks videi.

“Prophecy” salonā izmantotās elektroautomobiļu platformas priekšrocības

“Prophecy” akcentē elektroautomobiļa platformas izstieptā salona izmantošanai piemītošās priekšrocības. Tradicionālo automobiļa salonu aizstāj izsmalcināts un ērts salons, kurā klienti jūtas laipni gaidīti.

“Prophecy” izmanto arī autonomu braukšanas tehnoloģiju. Stūres ratu aizstāj vadības sviras, kas nodrošina pilnībā jaunu, tomēr pazīstamu un intuitīvu braukšanas pieredzi. Pateicoties divām vadības svirām, ko var pagriezt pa kreisi un pa labi – vienai centrālajā konsolē un otrai durvju apdarē –, vadītāji var ērti kontrolēt automobili. Turklāt vadītājiem ir piekļuve daudzām funkcijām, ko var izvēlēties, nospiežot vadības svirās integrētās pogas. Šī cilvēka–mašīnas saskarsme uzlabo pasažieru drošību.

Dizaina izmaiņas, kuras varēja ieviest, pateicoties vadības sviru izmantošanai, nodrošina pasažieriem lielāku vizuālo brīvību. Atpūtas režīmā pasažieriem nav gandrīz nekādu vizuālo traucēkļu. Ērti slīpā pozīcijā pasažieri redz vien horizontālu displeju no statņa līdz statnim un informācijas paneli spārna formā. Šajā režīmā informācijas panelis rotē, nodrošinot daudz vietas salonā un sēdekļa pozīciju, kurā pasažieri var izbaudīt displejā redzamo saturu.

Koncepcijas “Prophecy” ietvaros Hyundai ir izveidojis salona vidi, kurā ir apvienots videi nekaitīgs dizains un materiāli, lai demonstrētu uzņēmuma vīziju saistībā ar nākotnes elektroautomobiļiem. Durvju lejasdaļā novietotās ārējās izplūdes atveres ļauj gaisam cirkulēt, izmantojot tīrā gaisa tehnoloģiju un nodrošinot pastāvīgu attīrīta gaisa plūsmu automobiļa iekšpusē. Turklāt apstrādātais gaiss tiek recirkulēts atmosfērā kā tīrs gaiss.

Tīrā gaisa plūsma virs salonā esošā vilnas filca paklājiņa ir izstrādāta, iedvesmojoties no ūdens plūduma dabā. Salona krāsas un materiāli mudina pasažierus veltīt laiku atpūtai, ko veicina zemas intensitātes salona apgaismojums, un nomierinošās pielāgotās krāsas aicina atpūsties un relaksēties.

Nosaukums “Prophecy” atspoguļo koncepcijas mērķi, jo tas apzīmē spožu nākotni Hyundai dizainam, kā arī novatoriskiem mobilitātes risinājumiem, kas paredzēti nākamajiem elektroautomobiļu pircējiem.

Sakarā ar Ženēvas auto izstādes atcelšanu Volkswagen tiešraidē prezentējis tā pirmā pilnībā elektriskā un kompaktā apvidus automobiļa (SUV) ID.4 prototipu. Otrais ID. saimes modelis Eiropas tirgū nonāks 2020. gadā. Tāpat kā kompaktajam ID.3, arī šim modelim izmantota grupas modulārā elektromobiļu konstrukcijas platforma (MEB).

Automobiļa priekšgals ir īss, bet riteņu bāze ir gara, tādējādi automašīnā nodrošinot plašumu. ID.4 šoferis un pasažieri sēž automašīnas atvērtajā un gaišajā Open Space salonā.

ID.4 sākotnēji ir pieejams ar aizmugurējo riteņu piedziņu, bet vēlāk tiks piedāvāts arī jaudīgajā visu riteņu piedziņas versijā. Augstsprieguma akumulators novietots zem pasažieru sēdvietām, lai garantētu automašīnas zemo smaguma centru un labi līdzsvarotu ass noslodzes sadalījumu. Akumulatoru jau pamata komplektācijā iespējams uzlādēt ar maiņstrāvu un līdzstrāvu, kā arī ar trīsfāžu strāvu. Ar automobili iespējams nobraukt līdz 500 kilometriem atkarībā no izvēlētās pakotnes. ID.4 kabīne veidota strukturizēti un gandrīz visu iespējams kontrolēt ar skārienjutīgām funkcijām vai intuitīvu balss vadību.

ID.4 ir pasaulē pirmais klimata izmaiņu ziņā neitrālais kompaktais SUV, jo šī automobiļa ražošanas procesā Cvikavas rūpnīcā netiek radītas oglekļa emisijas.

ID. saimes modeļu laišana tirgū ir Volkswagen galvenā prioritāte 2020. gadā, un pirmie ID.3 automobiļi Eiropā nonāks jau šovasar. Nākamo dažu gadu laikā Volkswagen plāno kļūt par globālu elektriskās mobilitātes līderi. Uzņēmums visā grupā līdz 2024. gadam investēs 33 miljardus eiro, no kuriem 11 miljardi eiro tiks veltīti Volkswagen zīmolam. Volkswagen līdz 2025. gadam plāno saražot 1,5 miljonus elektrisko automobiļu.

Saskaņā ar Parīzes nolīgumu klimata pārmaiņu jomā Volkswagen mērķis ir līdz 2050. gadam pilnībā panākt oglekļa neitralitāti ražošanā. Ir izstrādāti plāni, lai jau 2025. gadā Volkswagen autoparka CO2 izmešus samazinātu par trešdaļu.

Modulārā elektromobiļu konstrukcijas platforma (MEB) ir atvērta platforma, kas pieejama arī citiem ražotājiem. Ford būs pirmais ražotājs, kas to izmantos, sākot no 2023. gada. Volkswagen arī spēris svarīgus soļus attiecībā uz akumulatoru šūnu izstrādi, testēšanu un ražošanu. Uzņēmums 2021. gada sākumā Zalcgiterā plāno sākt veidot akumulatoru šūnu ražotni ar 16 gigavatstundu kapacitāti. Ražošanu iecerēts sākt 2024. gada sākumā.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766