jaunumi

Viens no elektroauto lielākājiem mīnusiem līdz šim ir bijis cena – elektroauto ir dārgāki nekā līdzvērtīgi auto ar iekšdedzes dzinējiem. Vairāki autoražotāji, tostarp Tesla un Volkswagen strādā pie tā, lai radītu relatīvi lētu elektroauto plašām masām.

Pagājušā gada “Tesla Battery Day” pasākumā uzņēmuma vadītājs Īlons Masks paziņoja, ka ražotājs radīs mašīnu, kura maksās 25 tūkstošus dolāru. Viņa vārdi pamazām sāk materializēties darbos un nosprausts pirmais aptuvenais termiņš, kad mašīna varētu nonākt tirgū – 2023. gads. 

Cenas samazinājums jau iepriekš tika saistīts ar jaunajām “4680” baterijām un izmaksu samazinājumu bateriju ražošanā. Šis topošais modelis nereti tiek dēvēts par “Model 2”, lai gan oficiāli tam vēl nav nosaukuma. Līdz šim prognozēts, ka mašīna tiks ražota rūpnīcā Šanhajā un eksportēta uz citām valstīm.

Tesla plāno šo mašīnu aprīkot ar autonomās braukšanas tehnoloģijām, kas pats par sevi nebūtu nekas ārkārtējs, taču Masks darbiniekiem uzdevis jautājumu “vai vēlaties, lai šai mašīnai būtu stūre un pedāļi?”. Varam pieņemt, ka, iespējams, pastāv variants mašīnai bez stūres un pedāļiem. Tiesa, daudzi Maska apgalvojumi jāuztver ar veselīgu kritiskumu. Īpaši jebkas, kas tiek teikts par autonomajām tehnoloģijām, jo Tesla kārtējoreiz nonākusi izmeklēšanas krustugunīs pēc tam, kad reģistrēts vismaz ducis gadījumu, kad Tesla mašīnas ietriekušās glābšanas dienestu transportlīdzekļus laikā, kad “Tesla” mašīnas un to vadītāji lietojuši autonomās braukšanas tehnoloģijas, piemēram, “Autopilot”.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766