jaunumi

Volkswagen un Volkswagen komerctransporta zīmolu nodaļas prezentējušas jaunos ID. Buzz un ID. Buzz Cargo, kas ir viens no progresīvākajiem un ilgtspējīgākajiem mūsdienu automobiļu konceptiem. Abi automobiļi pārceļ vēsturiskās ikonas T1 dizainu elektriskās mobilitātes laikmetā. ID. Buzz pirmo reizi šajā segmentā tiek ražots un piegādāts ar oglekļa neitrālu ietekmi uz vidi. Augsts izmantoto pārstrādāto materiālu īpatsvars un interjers bez dabīgas ādas papildina Volkswagen zīmola ilgtspējas stratēģiju. Jauno ID. Buzz un ID. Buzz Cargo iepriekšpārdošana Latvijā tiks sākta 2022. gada maijā, bet pirmie automobiļi ieradīsies 2022. gada nogalē.

Volvo nesen organizēja tikšanos ar saviem dīleriem Ziemeļamerikā, kur autoražotāja pārstāvji ieskicēja tuvākās nākotnes plānus, kā Volvo grasās kļūt par autoražotāju, kas ražo tikai elektroauto. Kā zināms, Volvo līdz 2030. gadam plāno pilnībā pāriet uz elektroauto ražošanu, atsakoties no iekšdedzes dzinēju lietošanas.

Vārds, iespējams, izteiks vairāk nekā šī jaunā auto modeļa siluets – tā ir "Renault Megane". Turklāt pilnīgi jaunā "Megane E-tech", kas ir simtprocentīgs elektromobilis un kuru uz Spāniju devās izmēģināt studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV".

Kopš pazīstamā "Renault" elektroauto "Zoe" prezentācijas apritējuši vairāk nekā 10 gadi, un elektriskā "Megane" ir sava veida "renolūcija" C segmentā (tā pats ražotājs norāda ar vārdu "Renault" un "revolūcija" apvienojumu). Vispirms jau pats "Renault" logotips piedzīvo pārmaiņas, kas tagad virsbūves priekšdaļā ir lielāks nekā agrāk.

Bet galvenais – šis auto tapis uz pilnīgi jaunas platformas CMF-EV, kas visai kompakto auto (garums – 4,2 metri) ļāvis izveidot plašu un ietilpīgu, jo tā riteņu garenbāze ir 2,7 metri, bet īsas pārkares un zemā grīda dod vairāk plašuma pasažieriem. Savukārt tehniskie mezgli ir kompaktāki un vieglāki – auto sver tikai 1500-1600 kg, jo platformā lielākoties izmantots alumīnijs, un tas elektromobilim ir ļoti labs rādītājs.

Piemēram, akumulators ir plānāks nekā jebkad (11 cm), kā dēļ smaguma centrs ir zemāks un tāda ir arī jumta līnija (kā īstam hečbekam – 1,5 m augstumā). Bet, runājot par nobraukumu, ko nodrošina baterija – tie ir 300 km mazākajam 40 kWh akumulatoram un 450 km lielākajam (60 kWh). Uz priekšu auto dzen elektromotors, kura jauda atkarībā no versijas ir 130 ZS (96 kW) vai 218 ZS (160 kW) ar 300 Nm griezes momentu.

Auto salonā goda vietā ir mūsdienīgais "dārgakmens" – "OpenR" lielie ekrāni (divi 12" – to kopējā digitālā saskarne ir 774 cm2), kurus viegli pārvaldīt, pateicoties integrētai "Android Automotive" operētājsistēmai. Savā ziņā tas ir tikpat saprotams kā viedtālrunis – ar "Google Maps", izvēlnēm, lietotnēm no "Google Play" un balss asistentu.

Vērtējot "Megane E-Tech" gaitā, noteikti jūtama tā stabilitāte līkumos – zemais smaguma centrs un tā kompaktā hečbeka konstrukcija to "pieplacina" pie ceļa vēl vairāk, lai arī elektroautomobiļi vispār šajā ziņā šķiet stabili baterijas zemgrīdas novietojum dēļa.

Vadāmībai un dinamikai kalpo ne tikai 300 Nm vilkme (paātrinājums līdz 100 km/h aizņem "hot hatch" cienīgas 7,4 sekundes), bet arī stūres pagriezienu attiecība, kas ir samazināta, raisot precīzākas stūres reakcijas.

Vai jūtams, ka auto ir priekšpiedziņas? Jā – straujākos līkumos vilkme sajūtama arī uz stūresrata, taču, kā saka ražotāja pārstāvji un kam nevar nepiekrist, priekšpiedziņa nākusi par labu ietilpībai gan salonā kājām, gan bagāžā, jo auto ir pavisam gluda grīda.

Ja esat raduši ceļu bieži kontrolēt atpakaļskata spogulī, tas būs nedaudz apgrūtinoši – aizmugurējais logs ir ļoti šaurs, samazinot redzamību. "Renault" gan ir iekombinējis spogulī ekrānu ar atpakaļskata kameru, tomēr šis attēls ir "plakans" un atgādina datorspēli. Kādam būs vieglāk, bet kādam grūtāk pierast.

Pagaidām vēl pāris gadus "Megane" vārdu nesīs arī mums agrāk pazīstamais hečbeks ar iekšdedzes dzinējiem. Bet tad viens no franču autobūves leģendārākajiem modeļiem būs pilnībā elektrificējies. Latvijā elektriskā "Renault Megane E-Tech" ieradīsies pavasarī un maksās no 34 485 eiro.

Publicēta: 28.02.2022
Kursors.lv

"Eiropas Gada auto" apbalvošanas ceremonija tradicionāli ir viens no Vecā kontinenta svarīgākajiem auto jomas pasākumiem, kas notiek jau vairāk nekā piecas desmitgades. Šogad konkursā uzvaras laurus plūca Dienvidkorejā radītais elektromobilis "Kia EV6", un tas ir pirmais "Kia" modelis, kas izcīnījis šo prestižo titulu.

"Kia EV6" žūrijas balsojumā ieguva 279 punktus, tikai par 14 punktiem pārspējot otrās vietas ieguvēju "Renault Megane E-Tech Electric" (265). Tālāk žūrijas balsojumā ir "Hyundai Ioniq 5" (261), "Peugeot 308" (191), "Škoda Enyaq iV" (185), "Ford Mustang Mach-E" (150) un "Cupra Born" (144).

Pirmo reizi konkursa vēsturē septiņu titula kandidātu sarakstā veseli seši pretendenti bija ar elektrisko piedziņu, nevis iekšdedzes dzinēju. Par labāko Vecā kontinenta gada automobili "Kia EV6" atzina neatkarīga žūrija, kurā darbojas 59 autožurnālists no 22 Eiropas valstīm, uzsverot "Kia EV6" milzīgo daudzpusību.

Jauno "Kia EV6" modeli Dienvidkorejas ražotājs radījis, izmantojot speciāli elektromobiļiem izstrādātu E-GMP platformu. Tā ļāvusi izveidot ietilpīgu un izteiksmīgu pilsētas krosoveru ar pārliecinošām spējām – automobilim ir ļoti zems smaguma centrs un tālu stūros novietoti riteņi, kas nodrošina labu vadāmību un stabilitāti.

Šāda arhitektūra ļāvusi izveidot arī ārkārtīgi plašu salonu, piedāvājot komfortablu vidi visiem braucējiem: lai gan "Kia EV6" ir kompakts, tā garenbāze ir 2900 mm. Automobilim ir liels 520 litru bagāžnieks, un, nolokot aizmugurējos sēdekļus, bagāžas nodalījums palielināms līdz 1300 litriem. Turklāt papildu aizmugurējam bagāžniekam braucēju rīcībā ir neliela bagāžas telpa arī zem priekšējā pārsega.

Lai panāktu labāko veiktspēju, "Kia" inženieri elektromotoru ir izvietojuši tā, lai vienmērīgi sadalītu masu un padarītu auto stabilāku uz ceļa. Atkarībā no izvēles elektriskajam krosoveram var būt vai nu aizmugurējo, vai visu četru riteņu piedziņa.

Tieši šīs īpašības, kā arī līdz 500 km sniedzamību un 800 V borta sistēmu, kas ļauj izmantot ļoti lielu uzlādes jaudu, tik augstu arī novērtēja žūrija. Pieslēdzot atbilstošas jaudas stacijai, "Kia EV6" 

akumulatoru no 10 līdz 80% iespējams uzlādēt tikai 18 minūtēs.

Īpašu ievērību izpelnījās tehnoloģija, kas ļauj izmantot akumulatora enerģiju citu ietaišu uzlādei vai darbināšanai – vai tas būtu cits elektroauto, vai, piemēram, zāles pļāvējs. Pēc "Eiropas Gada auto" žūrijas domām, šādi risinājumi paver jaunu skatījumu uz mūsdienu elektroauto iespējām.

Žūrijas locekļi novērtēja arī tehnoloģiju jauninājumus, to skaitā navigāciju ar papildināto realitāti, kas informāciju projicē uz vējstikla, it kā uzklājot to priekšā uz ceļa. Citur līdzīga sistēma pašlaik ir pieejama tikai "premium" segmenta modeļos. Turklāt auto var vadīt ar viedatslēgu: ja nepieciešams, to var iebraukt šaurā stāvvietā vai izbraukt no tās, pašam stāvot ārpusē.

Elektriskais krosovers ir aprīkots ar 77,4 kWh akumulatoru. Četru riteņu piedziņas "EV6" modelim ir uzstādīti divi elektromotori, kuru kopējā jauda ir 239 kW (325 ZS), bet maksimālais griezes moments – 605 Nm. Nedaudz vēlāk gaidāmās sportiskās "GT" versijas elektromotori attīstīs 430 kW (577 ZS).

"Kia" jaunais krosovers "EV6" Baltijas valstīs būs pieejams aprīlī.

Publicēta: 1.03.2022
Kursors.lv

Monako bāzētā uzņēmuma “Venturi” izstrādātais “Venturi Antarctica” transportlīdzeklis kļuvis par pasaulē pirmo pilnībā elektrisko polārpētniecības transportu. Tas ir uzsācis darbu beļģu pētniecības stacijā netālu no Dienvidpola. “Venturi” ir gana nopietna pieredze elektrisko transportlīdzekļu jomā, uzņēmuma radītajām mašīnām sasniedzot dažādus ātruma rekordus un viņi piedalās arī “Formula E” čempionātā.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766