jaunumi

Kompānija "Volvo" prezentējusi simtprocentīgi elektrisku apvidus automobiļa "XC40" versiju. Šis ir pirmais zviedru autoražotāja modelis jaunajā "Recharge" saimē, kurās būs tikai elektromobiļi un hibrīdi.

"Volvo XC40 Recharge" pamatā ir tā pati CMA platforma, kas jau pazīstama no standarta "XC40" un "Polestar 2" modeļa. No iepriekšminētā "XC40 Recharge" aizguvis arī savu spēka agregātu – divus elektromotorus ar kopējo jaudu 408 zirgspēki un griezes momentu 660 ņūtonmetru apmērā.

"Volvo" elektriskā apvidnieka akumulatora ietilpība ir 78 kilovatstundas – ar to pietikšot, lai "XC40 Recharge" nobrauktu līdz 400 kilometru distanci (atbilstoši WLTP ciklam). Ar ātrās uzlādes ierīci akumulatoru līdz 80 procentiem var pielādēt 40 minūtēs.

"Volvo XC40 Recharge" no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 4,9 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums elektroniski būs ierobežots pie 180 km/h atzīmes. Salīdzinājumam: šobrīd visjaudīgākais standarta "XC40" versijā "T5 AWD" līdz 100 km/h paātrinās 6,5 sekundēs.

No standarta "XC40" elektriskā "Recharge" versija vizuāli atšķiras ar radiatora dekoratīvo režģi – elektromobilim tas ir noslēgts –, kā arī priekšējā bufera dizainu.

Zviedru inženieriem nācās nedaudz upurēt bagāžas nodalījuma ietilpību – elektriskajam "XC40 Recharge" tas ir 413 litru, kamēr standarta modelim 460 l. Tomēr šo iztrūkumu elektromobilim kompensē papildu bagāžas nodalījums motortelpā – tā tilpums ir 31 litrs.

 

Tirdzniecībā Eiropā "Volvo XC40 Recharge" nonāks 2020. gadā. Elektromobiļa cena pagaidām netiek atklāta. Zviedru autoražotāja stratēģija paredz prezentēt jaunu elektromobili katru gadu, lai līdz 2025. gadam aptuveni puse no "Volvo" realizācijas būtu spēkratiem ar nulles emisiju. Bet līdz 2040. gadam "Volvo" plāno pilnībā atteikties no automobiļu ražošanas ar benzīna vai dīzeļa dzinēju.

Avots: Delfi.lv

Novembrī MINI rūpnīca Oksfordā, Lielbritānijā sāks ražot elektroauto “MINI Cooper SE”.

Elektromobilis aprīkots ar jaunākās paaudzes akumulatoru, kas ar vienu uzlādi ļauj nobraukt 235 – 270 km. Akumulators pilnībā uzlādējams trīsarpus stundās, bet līdz 80% līmenim ātrās uzlādes stacijās tas pielādējams 35 minūtēs. Mašīnas 184 ZS motors ļauj sasniegt 150 km/h, uz 100 km tas tērē 16,8 – 14,8 kWh enerģijas.

MINI 60 gadu vēsturē šis ir pirmais pilnībā elektriskais modelis, taču BMW grupas klāstu tuvāko divu gadu laikā laikā kopumā papildinās vēl trīs jauni elektroauto – 2020.gadā Šeņjanā (Ķīnā) tiks sākta apvidus auto BMW iX3 ražošana, bet 2021.gadā Vācijas rūpnīcās sāksies krosoveru BMW iNEXT un sedanu BMW i4 montāža. Plānots, ka līdz 2023.gadam BMW elektrisko un hibrīdauto modeļu skaits sasniegs 25, un vairāk nekā puse no tiem būs elektromobiļi.

BMW norāda, ka koncerns ar 13% elektromobiļu tirgus daļu ir viens no līderiem Eiropā. Globālajā tirgū trešais populārākais elektroauto modelis ir BMW i3, kas zaudē vien “Nissan Leaf” un “Renault Zoe”. Latvijā BMW aizņem 10% elektromobiļu tirgus daļu un ir trešais populārākais elektroauto zīmols.

Latvijas satiksmē elektromobiļi jau vairākus gadus ir atšķirami pēc īpašām, vizuāli un tehnoloģiski atšķirīgām numura zīmēm. Tāpat elektroauto īpašnieki var, piemēram, pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām un bez maksas izmantot atsevišķas stāvvietas. Latvijā par šāda tipa mašīnām nav jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, netiek piemērots arī vieglo automobiļu un motociklu nodoklis.

Saskaņā ar CSDD datiem Latvijā patlaban ir reģistrēti 725 elektroauto, taču tiek prognozēts, ka jau tuvākajos gados satiksmē esošo elektromobiļu skaits varētu palielināties straujāk nekā līdz šim. Lielā mērā to, protams, var saistīt ar ES pieņemto izmešu normu samazināšanu. Kā zināms, jau nākamgad būs jāsāk ievērot nosacījums, ka viena ražotāja visu modeļu vidējam CO2 emisiju līmenim ir jābūt vien 95 grami uz kilometru. Lai to izpildītu, autoražotāji ir nopietni pievērsušies elektromobiļu attīstībai.

Avots: Portāls TVNET https://www.tvnet.lv/6785356/elektriskais-mini-cooper-se-jau-drizuma-sasniegs-latviju

Rīgas Motormuzejā notikusi elektriskās rallijkrosa automašīnas Projekt E pasaules pirmizrāde. Šādi videi draudzīgi spēkrati 2020. gadā dosies trasē atsevišķos Eiropā notiekošajos Pasaules rallijkrosa čempionāta posmos.

Plānots, ka Projekt E darbinās 450kW (600zs) jaudīgs elektromotors ar 1100Nm griezes momentu, automašīna spēs attīstīt 240 km/h maksimālo ātrumu un elektriskais spēkrats izmantos STARD World RX Ford Fiesta šasiju. .

Oficiālā Projekt E automašīnas prezentācija Pasaules rallijkrosa čempionāta Latvijas posma ietvaros ir nozīmīgs solis šī autosporta veida attīstībā. Kā atzīst Projekt E izstrādātāji, šādas automašīnas palīdzēs īstenot FIA vīziju par elektrisko auto ieviešanu Pasaules rallijkrosa čempionātā.

 

7.septembrī notika ikgadējais, ceturtais, elektromobiļu lietotāju Salidojums Bānīša svētkos Stāmerienā. Salidojumā piedalījās 14 elektromobiļu ekipāžas, t.sk., no Igaunijas. Dalībnieki atbrauca ar Tesla un Nissan Leaf dažādu modeļu, Nissan eNV200, BMW I3, Mitsubishi i-MiEV, Hyundai Ioniq Electric un Audi e-tron elektromobiļiem. Kā ierasts, Salidojuma dalībnieki baudīja svētku priekšnesumus un tirdziņa labumus, kā arī gan savstarpēji, gan apmeklētājiem pastāstīja par savu e-mobilitātes pieredzi.

Dažiem dalībniekiem Salidojums bija elektromobiļu Maratona „Elektromobiļu zinības skolām” noslēguma vieta. Maratona ietvaros Jelgavas un Rēzeknes tehnikumā, kā arī Malnavas koledžā tika nolasīta lekcija „Elektromobiļi”. Maršrutā Rīga - Jelgava - Rēzekne - Ludza - Kārsava - Alūksne - Stāmeriena Maratona dalībnieki tūrisma informācijas centrā Ludzā un Kārsavā, kā arī publiskajā pasākumā Alūksnē tikās ar pašvaldību darbiniekiem.

Maratona un Salidojuma rīkošanu atbalstīja Elektrum – AS „Latvenergo” elektroenerģijas un dabasgāzes tirdzniecības zīmols Baltijā.

Avots: http://www.bimab.lv/jaunumi/?id=62-elektromobilu-maratons-un-salidojums

"Honda" pašlaik notiekošajā Frankfurtes autoizstādē prezentējusi savu mazo sērijveida elektromobili "e" un nosaukusi tā cenu Vācija. Tirdzniecībā "Honda e" nonāks nākamā gada vasarā un maksās nedaudz lētāk par 30 tūkstošiem eiro.

"Honda e" bāzes versijas cena Vācijā, ņemot vērā vēl arī valsts subsīdijas, būs 29 470 eiro. Šis elektromobilis ir aprīkots ar 100 kW (136 ZS) motoru un spēj bez atkārtotas akumulatoru uzlādes nobraukt līdz 220 kilometru distanci.

Bagātīgāk aprīkota un jaudīgāka būs "Advance" versija ar 113 kW (154 ZS) elektromotoru. Šādā versijā "Honda e" maksās jau 32 470 eiro.

Salīdzinājumam – Vācijā "Honda CR-V" apvidnieks maksā no 28 990 eiro, bet tā hibrīda versija – no 32 790 eiro. Lētāks par "Honda e" ir tikai "Civic" hečbeks vai sedans.

Tāpat mazā "Honda e" cena ir salīdzināma ar VW prezentēto "ID.3" elektromobili, kas gan gabarītos ir krietni lielāks.

"Honda e" ir aprīkota ar 35,5 kWh akumulatoru komplektu, kas no nulles līdz 80% ir uzlādējams 30 minūtēs.

Avots: Delfi.lv https://www.delfi.lv/auto/modelu-jaunumi-testi/mazais-honda-e-elektromobilis-izradijies-dargaks-par-cr-v-apvidnieku.d?id=51452717

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766