jaunumi

Avots: Delfi.lv

Čehijas autoražotājs "Škoda" otrdien, 1. septembrī, prezentējis savu pirmo elektrisko apvidus automobili "Enyaq iV", kas izgatavots uz elektromobiļiem paredzētās "Volkswagen" (VW) koncerna modulārās platformas MEB. Elektriskā "Škoda Enyaq iV" būs pieejama vairākās jaudas un piedziņas modifikācijās, bet Latvijā nonāks jau šī mēneša beigās.

Uz MEB platformas izgatavotā "Škoda" ir līdziniece VW "ID" saimes modeļiem. 4,6 metrus garā automobiļa riteņu garenbāze ir 2,77 metri, kas ir vairāk nekā, piemēram, "Octavia" modelim. Savukārt pēc virsbūves gabarītiem "Enyaq iV" ir tuvāk "Kodiaq" modelim nekā "Karoq". Čehu elektriskā apvidnieka bagāžas nodalījuma tilpums ir 585 litri. Tāpat tas spējīgs vilkt līdz pat 1,4 tonnu piekabi.

"Škoda Enyaq iV" tiks piedāvāta ar elektromotoriem piecās dažādās jaudas modifikācijās. Tāpat klientiem būs izvēle starp aizmugurējo riteņu vai visu riteņu piedziņu. Savukārt versija ar vislielāko akumulatoru ļaus ar šo apvidnieku bez atkārtotas uzlādes nobraukt līdz 510 kilometru distanci.

Bāzes versijā "Škoda Enyaq iV" ir ar 55 kWh akumulatoru, kas ļauj nobraukt līdz 340 km bez atkārtotas akumulatora uzlādes. Vēl būs pieejamas arī versijas ar 62 un 82 kWh akumulatoru. Tāpat arī atšķirsies elektromotora jauda, kas atkarībā no modifikācijas ir 148 līdz 204 zirgspēki. "Škoda Enyaq iV" maksimālais braukšanas ātrums būs ierobežots pie 160 km/h atzīmes.

 Sportiskākās "Enyaq iV" versijas būs ar pilnpiedziņu – "80X" un "RS". Abas tiks komplektētas ar 82 kWh akumulatoru un diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda būs attiecīgi 265 un 306 ZS. Jaudīgākajā versijā "RS" elektriskais "Škoda" apvidnieks no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 6,2 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums būs ierobežots pie 180 km/h atzīmes.

Akumulatorus būs iespējams lādēt, kā no tradicionālās mājsaimniecības elektroligzdas (2,3 kW), tā arī ātrās uzlādes stacijās ar līdz pat 125 kW jaudu. Ražotājs sola, ka akumulatoru līdz 80% uzlādēt būs iespējams 40 minūtēs.

"Škoda" piedāvājuma elektrifikācijas programma paredz 10 jaunus modeļus līdz 2022. gadam. Šim nolūkam autoražotājs atvēlējis divu miljardu eiro investīcijas. Šobrīd "iV" saimē ir jau "CITIGOe iV" mazauto un "Superb iV" uzlādējamais hibrīds.

Ikgadējais, piektais, elektromobiļu lietotāju Salidojums Latvijā Bānīša svētkos notiks 2020.gada 5.septembrī. Salidojums, tradicionāli, notiks Stāmerienā (pie Gulbenes), pie bānīša stacijas. Dalība – bez maksas.

Salidojuma programma:

  • līdz plkst. 12:30 dalībnieku elektromobiļu novietošana zālāja teritorijā pie Stāmerienas dzelzceļa pārbrauktuves;
  • sakarā ar Bānīša svētku pasākumiem, satiksme būs slēgta no apm. 13:00 līdz 16:30;
  • Salidojuma pasākumi: dalībnieku neformāla komunikācija, Bānīša svētku apmeklētāju iepazīstināšana ar elektromobiļiem un to lietošanas pieredzi.

Bānīša svētku Stāmerienā pasākumi: šaursliežu vilciena sagaidīšana, priekšnesumi, mazo ražotāju tirdzniecības stendi, ēdināšanas pakalpojumi. Par Salidojumu 2019.gadā šeit, par Bānīša svētkiem, arī Gulbenē un Alūksnē, šogad – šeit.

Salidojuma rīkotāji:

  • Latvijā reģistrētā biedrība „Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrība”;
  • Latvijas bezizmešu un ilgtspējības portāls Uzlādēts.lv.

Salidojuma rīkošanu atbalsta Elektrum – AS „Latvenergo” elektroenerģijas un dabasgāzes tirdzniecības zīmols Baltijā. Pirms gada ar Elektrum zīmolu tika atklātas pirmās komerciālās uzlādes stacijas un šajā laikā ir gūta pārliecība par elektromobilitātes attīstību Latvijā – ik mēnesi audzis gan elektroauto, gan Elektrum stacijās veikto uzlāžu skaits. Pēc prognozēm, augot elektroautomobiļu skaitam Latvijā, publiskās uzlādes vietu skaits pēc pieciem gadiem varētu būt vismaz 1000, bet pēc 10 gadiem – vairāk nekā 3000. Tādēļ Elektrum turpina attīstīt publisko uzlādes staciju tīklu un, lai padarītu uzlādes iespējas vēl pieejamākas, ir uzsācis arī elektromobiļu uzlādes iekārtu mājsaimniecībām tirdzniecību, kas ļauj veikt uzlādi vismaz divas reizes ātrāk nekā izmantojot rozeti.

Elektromobiļu uzlādes iespējas Latvijā:

  • e-mobi tīkls šeit;
  • Elektrum tīkls šeit;
  • ne-tīkla uzlādes punkti šeit;
  • divi Schuko 10A pieslēgumi Salidojuma norises vietā.

Aicinām Salidojuma dalībniekus pieteikties līdz 2.septembrim, norādot dalībnieka nosaukumu (vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums), elektromobiļa modeli un izlaiduma gadu, kā arī akumulatora kapacitāti. Pieteikumu sūtīt uz This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Informāciju sagatavoja
Arnis Bergs
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Avots kursors.lv

“Cadillac” pirmais mēģinājums elektroauto segmentā notika pirms krietna laiciņa, kompānijai piedāvājot “ELR” modeli. Pēc būtības tas bija nedaudz uzfrišināts “Chevrolet Volt” un tas izgāzās. Šoreiz kompānija mēģina vēlreiz iesaistīties elektroauto tirgū un šķietams, ka resursi šoreiz nav taupīti.

Ražotājs oficiāli prezentējis savu elektrisko krosoveru “LYRIC”, kas ražošanā nonāks pēc aptuveni diviem gadiem. Tas ir pirmais no “General Motors” koncerna modeļiem, kas izmantos jauno elektrisko platformu. Auto būs aprīkots ar 100 kWh bateriju, kas sola aptuveni 480 kilometrus ar vienu uzlādi. Te gan ir āķis – “Cadillac” nav veicis oficiālus testus un šis skaitlis pieņemts pēc sākotnējiem auto izmēģinājumiem. “General Motors” lepojas, ka šī modeļa baterijās ir par 70 procentiem mazāk kobalta nekā līdzšinējās koncerna izmantotajās baterijās.

“LYRIQ” būs aizmugurējās piedziņas auto, taču būs iespējams iegūt arī pilnpiedziņas versiju. Kompānija līdz šim gan bijusi skopa, publicējot informāciju – šobrīd nav zināmas tādas svarīgas lietas kā zirgspēki, griezes momenta rādītāji kā arī paātrinājums līdz 100km/h.

Darbs pie automašīnas vizuālā noformējuma joprojām gan vēl nav pabeigts. “Cadillac” ziņo, ka dizaina izstrādē šobrīd padarīti aptuveni 85 procenti darbu, taču šobrīd publicētajās fotogrāfijās redzami prototipi un ieskats tajā, kā auto varētu izskatīties dzīvē.

Salonā ražotājs ievietojis vienu no lielākajiem ekrāniem visā auto industrijā – auto aprīkots ar vienu 33 collu ekrānu, kas sevī apvienos gan info-izklaides sistēmu, gan visu vadītājam nepieciešamo informāciju.

 

 

Avots: Kursors.lv

Motociklu ražotājs “Yamaha” pēdējo nedēļu laikā aktīvi prezentējis dažādus elektriskos jauninājumus, bet pēdējais papildinājums ir elektriskais motokrosa motocikls. Tam vēl nav nosaukuma, taču tas tiek atpazīsts pēc projekta nosaukuma – “EMX Powertrain”.

Moci kopīgi attīstīja “Yamaha” Eiropas nodaļa, uzņēmums “Dohms”, bateriju ražotājs “SPIKE” un karaliskā Nīderlandes motociklu asociācija (KNMV). Kopdarba rezultāts ir pirmais elektriskais sacensībām derīgais mocis, kas pielīdzināms šobrīd lietotajiem 250cc motocikliem.

Rāmis veidots, izmantojot “Yamaha YZF250” platformu, “SPIKE” rūpējās par nomaināmām baterijām, savukārt “Dohms” apgādāja moci ar elektrisko motoru, lai tas kustētu uz priekšu. Projekta idejas autors ir motokrosa braucējs Elmars Doms (Elmar Dohms), kurš norādīja, ka ideja radusies, jo daudzas motokrosa un arī citu disciplīnu trases cieš no sūdzībām par lielu troksni. Pagājušajā nedēļas nogalē Eiropas čempionāta posmā Latvijas motokrosa braucējs Mairis Pumpurs saņēma sodu, jo viņa motocikla izpūtējs bija pārāk skaļš. Pumpurs brauc tieši ar “Yamaha”.

Paredzēts, ka darbībā šo motociklu ieraudzīsim līdz gada beigām un tam vajadzētu spēt konkurēt ar šā brīža 250cc jeb MX2 klases motocikliem.

Avots: Kursors.lv

“Tesla Cybertruck” modelis daudz apspriests sava ekstravagantā dizaina dēļ, taču šī auto prototips izmēros nav nekāds mazulis – tas ir 5,89 metrus garš, 1,90 metrus augsts un 2,03 metrus plats – ļoti pieklājīgi izmēri, kas pielīdzināmi izmēros lielākajām “Ford F-150” versijām. “Tesla” vadītājs Īlons Masks sociālās saziņas vietnē “Twitter” atklājis, ka nākotnē ļoti iespējama izmēros mazāka “Cybertruck” versija, kas paredzēta Eiropas tirgum.

Eiropā pikapi nav pārlieku populāri, īpaši, ja salīdzinām ar ASV, taču vēl pirms pandēmijas tika prognozēts, ka šajā Atlantijas okeāna krastā šogad varētu tikt pārdoti 200 tūkstoši pikapu. Nav maz, taču tik un tā pieticīgi pret 3 miljoniem pārdoto pikapu ASV. Lai nu kā, potenciāls tirgus “Cybertruck” ir arī Eiropā, taču lielo pikapu pieprasījumu pie mums ievērojami ierobežo to izmēri.

Lai arī daudzviet Eiropā starp pilsētām izveidotas mūsdienīgas, plašas automaģistrāles, pilsētu ielas ir salīdzinoši šauras, tāpēc pārvietošanās pa tām ar izmēros lielu mašīnu ir neērta. Pikapus ASV bieži vien izmanto kā darba transportu, taču Eiropā šo nišu sekmīgi aizpilda kravas busi, kas ir izmēros piemērotāki braukšanai mūsu pasaules daļā. Lai nu kā, izmēros mazāka “Cybertruck” versija Eiropā varētu būt interesanta bezizmešu alternatīva.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766