jaunumi

Šodien, 14. aprīlī, Audi Progresa svinību dienā zīmols prezentēja savus pirmos kompaktā izmēra SUV modeļus – Audi Q4 e-tron un Q4 e-tron Sportback – , kas ir nozīmīgs solis zīmola elektroauto klāsta papildināšanā. Pasaules pirmizrādi piedzīvojušie automobiļi ir daudzpusīgi modeļi ikdienas braukšanai, kas pārceļ konceptauto progresīvo dizainu jaunā līmenī. Papildu tam, abi modeļi sniedz iespēju pārvietoties, neradot kaitīgus izmešus. Audi Q4 e-tron un Q4 e-tron Sportback pārsteidz ar interjera ietilpību un inovatīviem vadības, displeja un asistentu sistēmu risinājumiem. Paplašinātās realitātes head-up displejs apvieno virtuālo un reālo pasauli pilnīgi jaunā veidā.

Pirmās ziņas par “BMW CE 04” projektu parādījās pagājušā gada vasarā, kompānijai reģistrējot virkni preču zīmju, kas paredzētas motocikliem un motorolleriem. Reālas aprises tas uzņēma novembrī, kad tika prezentēts visai futūristiska izskata elektriskā motorollera koncepts, bet pēdējās uzņēmuma darbības liecina par tā tuvošanos sērijveida ražošanai.

“BMW” motorollera dizaina skices iesniedzis Eiropas Savienības intelektuālā īpašuma birojā. Iesniegtie attēli liecina, ka motorolleris savās aprisēs ir ārkārtīgi līdzīgs prezentētajam konceptam. Vienīgās nozīmīgās izmaiņas ir aizmugurējais spārns ar reģistrācijas numura paliktni un pagriezienu rādītājiem, kā arī citi atpakaļskata spoguļi.

Šādas izmaiņas pieprasa sertifikācija, lai transportlīdzeklis tiktu atzīts par atbilstošu dalībai ceļu satiksmei. Tas savukārt norāda, ka motorolleris varētu būt ļoti tuvu sērijveida ražošanai. Protams, nav nekādas garantijas, ka projekts tiešām nonāks ražošanā, taču viss par to liecina. Tehniskās specifikācijas pagaidām nav zināmas, jo transportlīdzeklis vēl nav oficiāli izziņots ražošanā.

“Volkswagen” pamazām palielina ražošanas apjomus uz MEB platformas balstītājiem elektroauto, taču ražotājs vienlaikus strādā arī pie veidiem, kā nākotnē pārstrādāt baterijas, kad pašreizējo elektroauto mūžs būs beidzies.

“Mercedes” elektriskais flagmanis “EQS” tuvāko nedēļu laikā tiks oficiāli prezentāts, taču autoražotājs jau tagad lepojas ar elektriskās S-klases rādītājiem – viena uzlāde WLTP ciklā ļauj veikt līdz pat 770 kilometriem. Tas ir viens no lielākajiem nobraucamajiem attālumiem ar vienu uzlādi, kādu līdz šim solījis kāds autoražotājs.

Par lielu nobraucamo attālumu nevajadzētu šaubīties – 108 kWh lielai baterijai tas būtu jānodrošina pēc definīcijas. Autoražotāja sākotnējās aplēses liecināja, ka ar to būs gana apmēram 700 kilometriem, tomēr testu rezultāti liecina, ka ar “EQS” var nobraukt lielāku distanci.

Viens no galvenajiem iemesliem tādam rezultātam ir speciāli elektroauto radītā “EVA” platforma, kā arī mašīnas aerodinamiskā forma, kas nodrošina mazāku gaisa pretestību – Cd 0,20. Oficiālā auto prezentācija sagaidāma 15. aprīlī.

Britu sporta auto ražotājs “Aston Martin” apstiprinājis, ka līdz 2025. gadam uzņēmums plāno radīt divus pilnībā elektriskus auto – izstrādes stadijā šobrīd ir sporta auto un krosovers. Tāpat tuvākajai nākotnei tiek gatavotas mašīnas ar hibrīdpiedziņu. Tiek plānots, ka “DBX” krosovers saņems plug-in hibrīda versiju jau šogad.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766